30-10-2015

Ostatni sondaż Exit Poll przeprowadzony przez Ipsos podczas wyborów parlamentarnych po raz kolejny pokazał imponującą przewidywalność ostatecznego wyniku.

Zarówno dane publikowane zaraz po 21:00 oraz te z Late Poll o 5:00 nad ranem trafnie przewidziały wynik wyborów ze średnim błędem nie większym niż 1 punkt procentowy  (pełne wyniki poniżej).


29-09-2015

Ipsos na zlecenie stacji telewizyjnych: TVP 1, TVN24 oraz Polsat News przeprowadzi badanie exit poll podczas głosowania w wyborach parlamentarnych zaplanowanych na 25 października 2015r.

Badanie exit poll zostanie przeprowadzone przed 900 losowo wybranymi lokalami wyborczymi. Ankieterzy firmy Ipsos poproszą osoby, które oddały głos, o wypełnienie krótkiej ankiety. Na podstawie zebranych danych, po zakończeniu ciszy wyborczej stacje TVP 1 / TVP INFO/ TVN24 / TVN24 Biznes i Świat / Polsat News przedstawią szacunkowe wyniki głosowania. Będą one zawierały informacje o procentowym poparciu dla poszczególnych komitetów wyborczych w głosowaniu do Sejmu RP w skali kraju, podziale mandatów oraz frekwencji wyborczej.


05-06-2014

Większość z nas nie planuje wyjazdu wypoczynkowego w tym roku. – tak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos(1).

Wyjazd wypoczynkowy w tym roku planuje mniej, niż co trzeci Polak – 31%. Wyraźnie częściej z możliwości wypoczynku zamierzają skorzystać osoby poniżej 40 roku życia (43%), a także rodziny z jednym lub dwojgiem dzieci. Posiadanie większej liczby dzieci wiąże się już z rzadszym planowaniem wyjazdów wypoczynkowych, co wynikać może z ograniczeń finansowych.


23-04-2014

Telewizja Polska i TVN 24 w dniu wyborów do Parlamentu Europejskiego 25 maja br. przekażą widzom szacunkowe wyniki wyborów na podstawie badania exit poll. Wyniki będą zawierały informacje o procentowym poparciu poszczególnych komitetów wyborczych, podziale mandatów oraz kandydatach, którzy zdobyli mandaty w Parlamencie Europejskim. 

Na wspólne zlecenie obu nadawców sondaż przed lokalami wyborczymi przeprowadzi firma badawcza Ipsos. Badanie exit poll zostanie przeprowadzone przed 845 losowo wybranymi lokalami wyborczymi. Ankieterzy firmy Ipsos poproszą osoby, które oddały głos, o wypełnienie krótkiej ankiety. W badaniu weźmie udział około 85 000 respondentów. Na podstawie zebranych danych 25 maja 2014r., po zakończeniu ciszy wyborczej, stacje TVN 24 oraz TVP 1 i TVP INFO przedstawią szacunkowe wyniki głosowania.


08-04-2014

Polacy wydają się otwarci na nowości. Aż 60% z nas deklaruje, że chętnie sięga i wypróbowuje nowe produkty pojawiające się na rynku, wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos.

Otwartość na nowości
 
Zaledwie co dziesiąty respondent przyznał że jest sceptyczny wobec nowych produktów i woli polegać na tych już sprawdzonych. 


22-05-2013

Ipsos wraz z Publicis opublikował raport dotyczący recesji w Europie. Celem raportu było opisanie wpływu pięcioletniego już kryzysu na zachowanie konsumentów.

Badanie zostało przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2013 roku przez internet w sześciu krajach: we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i w Polsce.

Badanie dotyczy społecznych nastrojów i oczekiwań, oceny roli firm i instytucji publicznych na sytuację ekonomiczną, opinii na temat mocnych i słabych stron każdego z krajów oraz zachowań samych konsumentów.

Cały raport w wersji angielskiej jest dostępny tutaj:


28-12-2012

Nowy Rok nastraja świat optymistycznie. Aż 80 proc. obywateli w 24 badanych przez Ipsos krajach świata wierzy, że nadchodzący rok będzie lepszy od poprzedniego.  To znacznie więcej niż w zeszłym roku. Lepsze są również niż rok temu oczekiwania co do przyszłości światowej gospodarki w 2013.  Na tle światowej średniej Polacy są nastawieni pesymistycznie.

Według międzynarodowego sondażu zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie agencji Reuters w 24 krajach, nadchodzący rok budzi duże nadzieje i optymizm na świecie. Badanie objęło Francję, Wielką Brytanię,  Belgię, Szwecję, Niemcy, Hiszpanię, Włochy, Węgry, Polskę, Turcję, Rosję, Arabię, Saudyjską, USA, Kanadę,  Chiny, Indie, Koreę Płd., Japonię, Indonezję, Australię, RPA, Brazylię, Meksyk i Argentynę.


14-11-2012

Według najnowszej edycji badania Ipsos „Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków”, większość rodziców w Polsce uważa, że „dzieci powinny jak najszybciej jeść tak, jak dorośli”.  Dlatego najczęściej dzieci jedzą te same posiłki, co rodzice, tyle, ile chcą i - jak twierdzą rodzice - „same wyczuwają, jakie jedzenie jest dla nich dobre”. Samodzielnie dzieci kupują przekąski – głównie batony.

Dzieci powinny jeść tak, jak jedzą dorośli


20-09-2012

Według międzynarodowego sondażu Global Advisory przeprowadzonego przez Ipsos w 24 krajach świata, w sierpniu b.r. Chiny i Polska odnotowały największy spadek pozytywnych ocen sytuacji ekonomicznej. Spadek ten wyniósł w Chinach 14., a w Polsce 11 punktów procentowych.  Średnio w zeszłym miesiącu we wszystkich badanych krajach oceny sytuacji gospodarczej spadły o 2 punkty proc.

Jeśli zestawić oceny lokalnych gospodarek ujętych w badaniu, to według ostatniego pomiaru Ipsos średnio 38 proc. obywateli pozytywnie oceniało sytuację w swoich krajach. Najwyżej oceniają swój kraj Saudyjczycy, Szwedzi i Niemcy, najniżej Hiszpanie, Węgrzy i Włosi. Polacy – 22 proc. ocen pozytywnych -  plasują się w tym rankingu poniżej światowej średniej, choć wciąż wyżej niż np. Brytyjczycy czy Francuzi.

 


26-10-2011

Aż 45 proc. Polaków używających Internetu deklaruje, że chętnie korzystałoby z elektronicznych form dostarczania rachunków za telefon czy kablówkę - wynika z raportu „F-inbox.pl” przygotowanego przez firmę badawczą Ipsos i agencję Think Kong. 

Mimo stosunkowo dużej gotowości Polaków korzystających z Internetu do przejścia na elektroniczne formy rachunków za popularne usługi, nadal aż 89 procent faktur przychodzi do odbiorców indywidualnych w formie papierowej. Jednocześnie stosunkowo niewiele firm podejmuje działania skłaniające klientów do rezygnacji z otrzymywania drukowanych faktur.