Polski Konsument OTC.

09-12-2010

Produkty OTC są w Polsce dostępnie nie tylko w aptece, ale i w kiosku, na stacji benzynowej, w drogerii czy w sklepie spożywczym. Rynek produktów sprzedawanych bez recepty wciąż intensywnie rośnie, a okresowe spadki koniunktury wpływają nań w niewielkim stopniu.

Przyjrzyjmy się temu rynkowi szczegółowo. Jak Polacy radzą sobie ze swoimi dolegliwościami? Jak pojmują profilaktykę zdrowotną? Kto zażywa pigułki, aby dbać o skórę, włosy, wagę; chcąc dodać sobie energii czy poprawić samopoczucie? Skąd czerpiemy o nich wiedzę?

Na te i inne pytania odpowiada raport „Polski konsument OTC”. Celem raportu jest analiza zwyczajów i postaw Polaków wobec leków OTC i parafarmaceutyków . Raport „Polski konsument OTC” obejmuje m. in. takie zagadnienia jak: ocena własnego zdrowia i odporności, profilaktyka chorób, najczęściej występujące dolegliwości, samoleczenie, rola lekarza i farmaceuty, proces wyboru produktów, cele zakupu, postawy wobec zdrowia i leków.

Ważnym elementem raportu jest segmentacja opracowana w oparciu o postawy wobec zdrowia i produktów OTC.

Ostatni raport Polski Konsuemnt OTC zostal zrealizowany w 2010 roku na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie N=800 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady kwestionariuszowe przeprowadzone zostały metodą face-to-face z wykorzystaniem techniki CAPI (z użyciem elektronicznego kwestionariusza, przy pomocy laptopa).