Badania konsumpcji mediow

Badania oglądalności, słuchalności, czytelnictwa, użytkowania:
Prasa,  Radio, Telewizja, Outdoor, Internet

 


Marketerzy, firmy z sektora mediów, a także agencje je obsługujące muszą mieć dostęp do dokładnych i aktualnych informacji dotyczących zachowania i postaw wśród widowni, słuchaczy czy innych użytkowników mediów.

Ipsos prowadzi badania konsumpcji różnego rodzaju mediów w ponad 60 krajach na całym świecie. Wykonuje pomiary ilościowe i segmentacje użytkowników telewizji, radia, Internetu, prasy, a także mediów zewnętrznych.
Prowadzimy pomiar oglądalności telewizji i słuchalności radia w Europie, Ameryce Łacińskiej, na Środkowym Wschodzie i w Ameryce Północnej.

Badamy czytelnictwo prasy na wszystkich kontynentach. Jesteśmy pionierem we wprowadzaniu na kilku rynkach pomiarów ekspozycji konsumentów na media zewnętrzne za pomocą systemu GPS. Tworzymy także rozwiązania mające na celu pomiar użytkowników Internetu, a także pomiary na granicy „nowych” i „starych” mediów.

Outdoor

Ipsos jest jednym z liderów w badaniach outdooru w Europie,  krajach  Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryce. Prowadzimy nowatorskie badania mierzące ekspozycję konsumentów na media zewnętrzne za pomocą systemu GPS, np. w Wielkiej Brytanii Ipsos we współpracy z MGE Data przetwarzając dane GPS, śledzi trasy ok. 10,000 osób.

W ramach badań mediów zewnętrznych oferujemy:

  • Audyty i kontrole w terenie
  • Pomiar natężenia ruchu drogowego
  • Dostosowanie widoczności (modelowanie widowni)
  • Oprogramowanie planujące i optymalizujące


Internet

Tradycyjne metody badań Internetu skupiają się na stronach internetowych (np. licznik odwiedzin strony) lub na użytkownikach (wykorzystanie panelu do śledzenia użytkowników). Obie metody posiadają pewne ograniczenia: pierwsza z nich nie pozwala na dokonanie segmentacji użytkowników, druga zaś często uniemożliwia włączenie do badania większości stron ze względu na zbyt małą próbę.
Ipsos we współpracy z partnerem wypracował podejście integrujące obie metody: badania użytkowników i stron. Badanie ta metodą  realizowane są na Węgrzech i w Turcji.

Prasa

Ipsos bada czytelnictwo prasy w 62 krajach za pomocą zróżnicowanych metod:

  • Wywiady bezpośrednie (face-to face) - stosowane głównie w Ameryce Środkowej i Południowej, w kilku krajach Europy, na Bliskim Wschodzie i w Północnej Afryce
  • Wywiady telefoniczne wykorzystywane głównie w Europie Centralnej
  • Ankiety e-mail stosowane w międzynarodowym syndykatowym Badaniu Elit Biznesu realizowanym w 31 krajach Europy, Azji i Ameryki  Północnej oraz w badaniu syndykatowym Ipsos Mendelsohn Affluent Survey w Stanach Zjednoczonych

Ipsos jest współzałożycielem i sponsorem międzynarodowej organizacji Worldwide Readership Research Symposium, które stanowi forum do dyskusji na temat najnowszych metod badania czytelnictwa.

Radio

Ipsos bada słuchalność radia w 28 krajach, głównie metodą wywiadu bezpośredniego (face-to-face) oraz metodą wywiadu telefonicznego.
Prowadzimy także badania metodą dzienniczkową (pomiar w ciągu 1 tygodnia), np. badanie RAJAR (Radio Joint Audience Research) realizowane w Wielkiej Brytanii.

Telewizja

Ipsos mierzy oglądalność telewizji w 50 krajach na świecie. Prowadzi również w kilku krajach sondaże założycielskie ( 'Establishment' surveys -badanie mające na celu m. in. ustalenie liczby osób posiadających odbiorniki telewizyjne, sposoby odbierania sygnału telewizyjnego oraz opisanie struktury populacji oglądającej telewizję).  Przykładem jest BARBEstablishment Survey (Broadcasters Audience Research Board) realizowany w Wielkiej Brytanii w domach ponad  50,000 respondentów rocznie.

Dowiedz się więcej

Magdalena Lewandowska
Dyrektor Ipsos Connect